27 Ekim 2010 Çarşamba

Alışverişin mARKA Bahçesi'nde Mantı Keyfi


Alışverişin mARKA Bahçesi, Türkiye'nin en önemli kişisel markalarından biri olan üniversiteden Engin YILDIRIM’ın sınıf arkadaşı, unutulmaz sinema ve tiyatro sanatçısı rahmetli Kemal SUNAL'ın anısına yayınladı.

Kitap YILDIRIM’ın 15 yıllık tecrübesinin yanı sıra ve 1 yıl boyunca yurt içi ve yurt dışında konuyla ilgili yayınlanmış birçok kitap, dergi, gazete, internet sitesi vb. kaynaklardan alıntılar yapılarak yazılmıştır. Ayrıca bazı avm veya perakende markalarının değerli yetkililerinden markalarının ilk günden bugüne, A’dan Z’ye markalaşma stratejileri ve yönetimine dair yaptıkları çalışmalar hakkında bilgi, belge ve görseller eklendi.

Engin Yıldırım, Türkiye’de alışveriş merkezleri üzerine ilk kitap çalışması olan 'Alışveriş Merkezi Yönetim Sırları' ile önemli bir adım atmıştı. AVM yönetimi alanında kariyer planlayan yöneticiler için el kitabı olan bu kitap, üniversitelerde de referans kaynak olarak kullanıldı. Bu girişimin devamı niteliğindeki 'Alışverişin mARKA Bahçesi' ise, markalaşmayı öne çıkararak bir anlamda AVM’leri ve perakende markalarını buluşturuyor. Yalnızca marka olmanın değil, ayrıca marka kalmanın da yollarının anlatıldığı bu çalışma, sektöre yeni bir başucu kitabı olmaya aday.

Yiyecek sektöründe renkli, farklı ve trend uygulamalarıyla yükselen Mantı Keyfi markası ile ilgili bölüm kitabın en ilgi çekici bölümlerinin başında geliyor.

Konusunda en iyi olmayı hedefleyen Mantı Keyfi en iyilerle çalışarak birlikte yükseliyor..
Mantı Keyfi; mantı’yı Türk Mutfağı kimliği ile yeni ve farklı uygulamalarla Türkiye ve Dünyada “global marka” yapmak hedefiyle ilerliyor. Mantı Keyfi Cafe&Restaurant konsept ürünleri mantıyı; garsonla masaya servis, paket servis, yürürken elde yenebilen servis kapları ile geniş bir lokasyonda çok farklı müşteri kitlesiyle her öğün buluşturuyor. Anne ve ev ürünü olan mantıyı öncelikle seçici kesim, gençler, çocuklar, çalışan kesim, maaile’ye “En iyi mantıyı anneler yapar, sonra biz” sloganıyla sevdiriyoruz, yediriyoruz.

Mantı Keyfi Pazarlama ve Marketing faaliyetlerini daha çok interaktif kanallar, fuar festival-etkinlik ve ürün tatımı ile sürdürüyor.
Mantı Keyfi’nin hedef kitleyle buluşması için daha çok interaktif kanalları kullanıyoruz. http://www.mantikeyfi.com sitemiz farklı tasarımı ile mantı keyfi’nin çok hızlı tanınmasını sağlıyor. Bununla birlikte http://www.yakupaksoy.blogspot.com bloğumuz; Mantı Keyfi ile ilgili aktivite haberleri, karikatür, makale ve günlük hayat’a dair magazin haberlerini ilişkilendiriyor. Ayrıca twitter ve facebook’da yapılan paylaşımlarla geniş bir kitleye ulaşılıyor. Franchising konusunda ise bu konuda lider olan pek çok web portalı ile çalışıyoruz. Ulusal basından gelen haber nitelikli talepler değerlendiriliyor. Mantı Keyfi ile ilgili haber, aktivite videoları http://www.dailymotion.com/yakupaksoy ‘a devamlı ekleniyor.

Gençlik ve Müzik Festivalleri, Yarışlar, spor etkinliklerinde “Mobil Mantı Keyfi” yüz binlerce kişiyle buluşuyor. Sektörel fuarlar ve TV programları ile daha çok kişi ile buluşma sağlanıyor.

Farklı, renkli, eğlenceli ve sıradışı uygulamalar Mantı Keyfi'nin hızlı tanınmasını sağlıyor..
Mantı Keyfi Türkiye ve Dünyada franchisingle büyüyen “küçük, elit, sağlıklı ve hızlı” bir cafe&restaurant konsepti olduğunu vurguladık. Sıra dışı farklı ve yeni uygulamalar yaptık. Mantı’nın alışılmış ezberini bozduk. Hizmet ve ürün kalitesini en üst seviyede tutup satış fiyatını “hesaplı ve tercih edilen” bir düzeyde tuttuk. Satış noktası kadar bizimle çalışanlarında marka kimliğimize uygun nitelikte olmasını seçerek sağladık.

Anadolu’da açtığımız Mantı Keyfi noktalarında fiyatı İstanbul’a göre bir miktar düşük tutuyoruz. Marka logosu, ürün fotoğrafı, açık mutfak ve ürün tattırma yoluyla daha çabuk fark ediliyoruz.

Mantı Keyfi Türkiye’deki en büyük gençlik ve müzik festivalleri’nden (Rock’n Coke, Chill Out İstanbul, İstanbul 2010 Ahırkapı Hıdrellez Şenlikleri’nde) en küçük ev ve iş partilerine kadar (Engin Yıldırım’ın mavi-beyaz evindeki perakende zirvesi vb.) görev yapıyor.

Dünya ve Anadolu kültürü ile Mantı Keyfi ürünlerini ilişkilendirerek yeni ürünler tasarlıyor ve başka kitlelere ulaşıyoruz. 2010 yılında sevgililer günü için “içi dışı çikolatalı mantı ve sevgi böreği” ürettik ve çok tutuldu devamlı her şubede satılıyor.. 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı haftasında “hayvancık şekilli mantı keyfi çocuk menüsünü” ürettik ve çok sevildi. ‘Lahana soslu kızarmış hamsili mantı’ hazır: Karadeniz’de açılacak ilk franchise Mantı Keyfi’nde tanıtılacak. Bu ve benzer pek çok ürün ve uygulama yapılacak zamanı bekliyor.

Mantı Keyfi’nin mantı konusunda rakibi yok. Mantı dışındaki markaların rakibi değil tamamlayıcısı ve vagonu gibidir Mantı Keyfi. Logal ve Global yiyecek markalarının bulunduğu alanlarda müşteriler “-ah birde farlı bir yiyecek veya iyi mantı olsa da yesek.” deyince Mantı Keyfi’nin bir ihtiyaç olduğu görülür.

Mantı Keyfi dünyada anti pati doğuran “ fast food” beslenme biçimine; “ sağlıklı ve hızlı” niteliğiyle alternatif olmuştur. Klasik, diyet, diyabetik, vejeteryan mantı çeşitleri salata, zeytinyağlı, çorba, etli yaprak sarma,, güveç gibi ürünleri “küçük ve elit “ alanlarda sunabilmektedir.

Mantı Keyfi ürünlerinde ön pişirme olmaz, sipariş sonrası hızlı şekilde pişirilir, fire yoktur. Normal vasıflı personel ile faaliyet göstermek mümkündür. Mantı Keyfi bu gün 20 franchise şube ile Türkiye ve Dünya’da hizmet veren ilk ve tek “zincir mantı” restaurantı’dır. Mantıyı ilk kez açık alanlarda elde taşınan “içecek ve mantı kabı” ile sunarak yüz binlerce kişi ile buluşturmuştur. Karidesli kızarmış mantı, içi dışı çikolatalı mantı, sevgi böreği, lahana soslu kızarmış hamsili mantı, kıtırlı sos tabağı Mantı Keyfi’nin icadı olan ürünlerdir. Bu ürünler mantı satış hasılatının %25’i seviyesinde olup; bu oranın % 50 seviyelerine ulaşması planlanmaktadır.

“Mobil Mantı Keyfi” ile en az 20 kişi ile başlayıp en çok 50 bin kişinin katıldığı (Rock’n Coke) açık alanlarda hizmet verebilmektedir.

Mantı Keyfi çalışan, tanışan, danışman ve müşterileriyle aynı lezzet, heyecan ve vizyonu paylaşıyor.
Markamızda sadece çalışan değil bizimle iş yapan herkes, Mantı Keyfi’nin farkı, vizyonu ve hedeflerini bilir. Başlangıçtan beri ilgili kişiler yazı, resim, video, ürün tadımı gibi yollarla bu vizyon ve heyecanı anlar ve uygular. Web sayfamızı hazırlayan Çağrı Cilara ve Korhan Ondoğan franchising fuarı ve Rock’n Coke festivallerinde bir eleman gibi görev almıştır. Ticaret ve Yatırım Danışmanımız Can Doğu, Marka Danışmanımız Engin Yıldırım pek çok Mantı Keyfi aktivitesinde hazır bulunmuştur..

Mantı keyfi müşterileri markaya duygusal bağla bağlıdır. Ürün ve hizmet konusunda gördükleri aksaklıkları telefon ve e-mail yoluyla Mantı Keyfi’ne bildirmekte ve anında geri dönüş ve çözüm uygulamalarını görmekteler. Çok kaliteli ve görsel anlamda iyi tasarlana Mantı Keyfi’nin paket servis kutusu pek çok müşteri tarafından bir kenarda bekletilir ve Mantı Keyfi’ne iade edilir. “Çok iyi ürün ve hizmet aldığımız Mantı Keyfi’ni daha güçlü görmek istiyoruz onun için bu kutu ziyan olmasın tekrar kullanın” diye iade ederler çoğu kez.. Bunun gibi pek çok örnekle Mantı Keyfi ile müşteri arasındaki duygusal bağ her geçen gün kuvvetlenmektedir.

Mantı Keyfi 2011 ve sonrasında "Dünyada TÜRKÇE MENÜ ile Mantı Keyfi" Cafe& Restauranları kurmak istiyor.
Mantı Keyfi 2011 sonu ve 2012 başı gibi AB ülkelerine hizmet vermek için Balkanlarda üretim tesisi kurmayı planlıyor. Mantı Keyfi Türk ve Dünya mutfağını en zor ve en özel ürünü mantıyı Türk Mutfağı kimliği ve “Türkçe Menü” ile dünyada yükseltmeyi hedefliyor. Başta Avrupa olmak üzere Dünya’nın pek çok yerinden talep almaktayız. Zamanla tüm talepleri karşılamayı hedefliyoruz. Bu amaca ulaşmak için 2010 yılı çalışma konusu olarak “Mantı Keyfi 100 Yıllık büyüme Planlarını Uyguluyor” konusunu seçtik ve uyguluyoruz. İlk 6 ayda bu konuda çok güzel çalışmalar yaptık ve yol aldık, almaya da devam ediyoruz..

"-Mekanımıza gelen dilenci bizim için potansiyel bir müşteridir."
Kurucu Ortak Yakup Aksoy anlatıyor:”Mantı Keyfi kuruluş, yapılanma, ve 18 franchise şube oluncaya kadar sabit ofis kullanmadı.. Kavacık Merkez Mantı Keyfi hem müşteriye hizmet verdi hem de bu gelişme sürecinde ofis görevi yaptı.. Personel, müşteriyle, alıcıyla, satıcıyla ve hatta ayakaltı bir yerde olduğumuz için dilencilerle iç içe, yüz yüze olduk. Her durumu avantaj olarak kullanmayı ve yararlanmayı bildik. Biz öğrenen, gelişen ve kendini yenileyen bir markayız.. Bir gün saat 11 gibi bir dilenci içeriye girdi ve “-Allah rızası için bir sadaka, Allah ne muradınız varsa versin.” Dedi ve para dilendi.. Ben dilenciyi ayağa kalkarak karşıladım. “Allah seninde ne muradın varsa versin, Allah senden razı olsun, dükkana gelen ilk müşteri sensin, siftah yapmadık .. at bir siftah!..” dedim.. “-Sen bir siftah at, ne kadar atarsan akşam saatinde gel 10 mislini sana sadaka vereceğim” dedim. Karşılıklı dilenme (!) sonunda ben kazandım. 1 TL siftah parasını şöyle eliyle yere doğru yuvarladı, gurur, keyif ve mutlu bir yüzle mekanı terk etti.. Arkasından yürüdüm yolcu ettim: “-Allah razı olsun, Allah gönlüne göre versin, akşama gel her zaman gel, bu mekan senin” dedim ve dış kapıya kadar yolcu ettim.

Bu alışverişi baştan sona kadar izleyen garson, aşçı ve diğer personele: “-Arkadaşlar olayı gördünüz. Şunu çok iyi anlamalısınız ki bu kapıdan içeri giren herkes potansiyel bir alıcıdır ve biz ona bir şeyler satmalıyız. Hem satıp hem de mutlu etmeliyiz. Bu dilenci bizden 1 TL alsa bu kadar çok sevinmezdi. Onun hem parasını aldık hem de mutlu ettik. Her gün bunun gibi 100 dilenci kapıdan girse ne kadar para kazanırdık bir hesaplayın.” dedim.