9 Ekim 2009 Cuma

kriz yok Mantı Keyfi var = 11 şube birden açılıyor!..

Küresel krizin başlamasıyla birlikte’’kriz yok mantı keyfi var’’sloganıyla 6. franchising fuarına giren mantı keyfi kriz döneminde 11 şube birden açarak büyüme trendini sürdürüyor.
‘’Kriz yok Mantı Keyfi var’’sloganını uygulayan Mantı Keyfi olumsuz etkileri bertaraf ederek krizden karlı ve büyüyerek çıkmak için farklı ve yeni planlar hazırlayıp uyguladı. Yapılan uygulamalar sonucunda 11 şube birden açarak uygulamaların olumlu sonuçlarını yatırımcılar ve çalışanlarla birlikte yaşamış oldu. Mantı Keyfi 2009 yılı için 25 şube, 2010 yılı için 60 şube açmayı planlıyor. Firma ortakları yaptıkları açıklamada küresel ve muhtelif benzer krizlere rağmen yapılan ve yapılacak yeni çalışmalarla hedefleri gerçekleştirmenin mümkün olabileceğini vurguluyorlar.
Mantı Keyfi’nin küresel krizden büyüyerek çıkmasını sağlayan plan ve uygulamaları:
1-Mantı Keyfi konseptinin her türlü krize dayanıklı olması ve krizlerde alternatif yatırım markası olarak tercih edilmesi krizi büyüyerek geçmekte en önemli faktör oldu. Firma 10 ile 40 m2 alanlarda hizmet veriyor. Aynı mekanda masaya garsonla servis, paket servis, fast food tarzı servis verebiliyor. Ürün konsepti çorba, etli yaprak sarma, 8 çeşit mantı ve benzer ürünler, salata, sıcak-soğuk içeceklerden oluşuyor. Ürün çeşidi sektördeki benzer firmalara göre sunum ve nitelik farklarını içererek her dönemde emsal işletmelere göre en az kira, en az personel, ve faaliyet giderleri ile ilerleyebiliyor.
2-Firma Küresel Kriz’in “Şok etkisi” yarattığı Aralık-2008 ve sonrasında “kriz yok Mantı Keyfi var” sloganıyla olumsuz havayı dağıtıp krizden çıkış için yeni heyecan, proje ve uygulamalar başlattı.
3-Kriz başlangıcıyla birlikte reklam ve fuar harcamalarına hedeflenenden daha fazla bütçe ayırdı. Aralık 2008 ve Nisan 2009 da iki ayrı Franchising fuarına katıldı.. Tanıtım ve benzer uygulamaları daha çok artırdı.
4-Şubelere yönelik olarak “krizden çıkış için gelirleri artırmak giderleri azaltmak eylem ve önlem planı” hazırlandı ve uygulandı. Yeniden Finansal planlama yapıldı; tedarikçilerden sağlanan fiyat ve vade avantajları bayilerle yansıtıldı.
5-“Küresel Krizden Çıkış İçin Yeni ve Farklı “Mantı Keyfi Franchising Paketi” Var” uygulamasıyla yatırımcılara yönelik olarak franchising bedeli %30 indirildi. Bu bedel kadar franchising desteği verildi.
6-Temel ürünlerde kampanya yapılarak müşteri talebi ve satış hasılatı artırıldı. Tüketici talebini artırmak için ürünlerin perakende satış fiyatı % 30-40 oranında indirildi. Kalite lezzet ve hizmet artırıldı.
7-Mantı Keyfi yeni ve farklı ürünlerle Alt ve Üst segment müşteri grubuna seçenekler sundu. Türk mutfağının en çok sevilen ve bilinen ürünü “Erişte”yi çalışan Mantı Keyfi klasik ve kepekli “TAZE ERİŞTE’yi üretti.
8-Lokasyon secimi, yatırımcı profilinin işi yapma konusundaki uygunluğu ve “yatırım bedelinin öz kaynakla karşılanabilir olması” kriterlerine özen göstererek yani bayi yapılanmasına gidildi.